Kas teist korda samasse ämbrisse? Ehk kuidas rentisime jälle haagissuvila

Eelmisest rendikogemusest napilt paar kuud möödunud, kui tekkis vajadus jälle üks ratastega maja rentida, et osaleda Klubi Eesti Karavan kokkutulekul Lepaninas (loe kokkutuleku muljeid SIIT).

Kuna meie esimene haagisekogemus oli pigem kehvapoolne, siis seekord tegime põhjalikuma eeltöö Tartus pakutavate haagiselamute osas ja valituks osutus haagissuvila Hobby Delux 515 UHK. Suhtlus rendileandjaga sujus viisakalt ja korrektselt.

Haagissuvila Hobby Delux 515 UHK

Haagissuvila Hobby Delux oli nii väljas kui seest suur ja avar (pikkus 7,5 m) , magamiskohti 7 inimesele. Sisse astudes jäi ühele poole istumisala, seina äärde köök, haagise etteotsa narid ja teise külge vannituba-wc. Haagiselamu oli puhas ja korralik.

Haagissuvila-Hobby-Delux

Köögitarbed olid olemas, ei midagi üleliia ja positiivsena olid kõik “päris” nõud, mitte plastikust või melamiinist.

Kappe oli haagissuvilas Hobby Delux eriti palju, kogu laealune oli neid täis, nii et esiti oli lausa raskusi asjade ülesleidmisega.

Meie oleme harjunud nö kasti-süsteemiga, et toast kõik vajaminek kastidega kiiresti auto peale vedada ja ka autoelamises oleks asjad korrektselt sorteeritud ning kergesti leitavad. Kahjuks haagissuvilas oli küll kappe rohkesti, aga kõik nii kitsad, et kastid ära ei mahtunud ja pidime riided lahtiselt kappidesse tõstma. Hea oleks olnud üks suurem panipaik suuremate asjade hoidmiseks, nt saapad ja kummikud.

Küll aga oli väga praktiline riidekapp, mille all asus kütteseade, nii et see kapp toimis nagu kuivatuskapp. Etteruttavalt ütlen, et see tõesti osutus kasulikuks lahenduseks, kuna meie üleriided said korralikult märjaks ja pidime neid mitu korda kuivatama.

Samuti kiidan suurt ja mahukat külmikut.

Järgmine aga tekkis välimööbli paigutamisel. Kui matkaautol saab kõik vajaliku paigutada suurde garaaži, siis haagissuvilal Hobby Delux selline suurem panipaik puudus. Rendileandja soovituse kohaselt laotasime sõiduajaks laua ja toolid haagissuvila põrandale.

Kahjuks puudus haagisel rattahoidja ja rattad tuli paigutada sõiduauto katusele rattahoidjasse, väiksemad auto pagasiruumi. Viite ratast ikka andis paigutada 🙂

Niisiis asjad peale ning saimegi teele asuda.

Haagissuvila-rattahoidja

Haagissuvilaga sõitmine

Kuna antud haagissuvila Hobby Delux oli massilt raskem (täismass 1750 kg), siis seekord paigutasime autorongi ette suurema sõiduauto. Loomulikult nõuab sellise autorongi juhtimine vastava kategooria juhiluba ja tavalise B-kat-iga pole siin enam teha.

Sõidu ajal käitus haagissuvila üllatavalt stabiilselt, ei olnud sellist õõtsumist nagu eelmisel korral kergema veduki puhul. Kenasti kannatas sõita 90-kilomeetrise tunnikiirusega, keskmine kütusekulu oli reisi lõppedes 12,3 l / 100 km.

Haagissuvila Hobby Delux siselahendus

Kohale jõudes parkisime auto mändide vahele. Kuna maapind oli üsna tasane siis loodimisega väga vaeva ei pidanud nägema ja piisas vaid tugijalgade vastu maad keeramisest.

Esimese asjana tuli põrandale laotatud välimööbel õue tõsta, et ise üldse sisse mahuks. Lapsed asusid kohe voodeid jaotama, sest õhtu oli käes ja üsna pea magamaminemise aed. Lapsed said eraldi sektsiooni haagise eesotsas ja nende jaoks oli taaskord narivoodis magamine põnev kogemus.

Täiskasvanute jaoks sai voodi teha kas istumisosa diivanist, kuid meie valisime laest allatõmmatava voodi, sest nii oli mugavam ja ei pidanud vaevama end iga kord voodi kokkupanemisega – lihtsalt voodiriided sirgeks, redel üles ja hops voodi lae alla lükata. Samas on ülemisele voodile ronimine pisut ebamugavam ja nii mõnigi võib just seetõttu eelistada alumist diivanvoodit.

Öö möödus väga rahulikult, kuid haagissuvila Hobby Delux madratsid olid küll harjumatult kõvad.

Hommikusööki oli seevastu äärmiselt mõnus nautida avaras “elutoas”. Akendest avanes vaade kolme suunda ja ruumi jagus kenasti kõigile. Äärmiselt hubane istumisala.

Siselahenduse puhul paistis silma korralik koostekvaliteet. Esmapilgul pisiasjad nagu sahtlite käepidemed, valgusti lülitid, riiulinurgad jms võivad kehvema kvaliteedi puhul saada äärmiselt häirivaks teguriks.

Lastel jagus muidugi silmi vaid teleka jaoks. Haagissuvilas oli suur teler – veidi isegi liiga lai, sest tv nurk jäi pisut käiguteele ette – ja GO3 pakett. Tv töötas inverteri toel.

Haagissuvila Hobby Delux tehniline varustus

Positiivse üllatusena püsis haagissuvila Hobby Delux mõnusalt soe. Kui matkaauto esimesed aknad õhkavad külmaperioodil ikkagi jahedat, siis haagissuvila püsis kogu perioodi ühtlaselt soe. Kütmine toimub Truma gaasisoojendiga.

Haagissuvila Hobby Delux oli varustatud päikesepaneelide ja inverteriga. Püsivat vooluühendust me ei kasutanud. Kuigi haagissuvila katusel olid päikesepaneelid, siis teise päeva õhtuks kohvimasina jaoks enam voolu ei jätkunud ja käisime naabrite juures kohvi valmistamas. Kuna meie parkimiskoht asus mändide varjus ning ilm oli pilves ja vihmane, siis päikesepaneelid ei saavutanud oma täisvõimsust ja paar korda käivitasime sõiduauto, millest laadida haagissuvila akut. Aku taset sai jälgida mugavalt kontrolleri paneelilt.

47-liitrisest puhtaveepaagist jagus hambapesuks ning mõne tassi-taldriku pesemiseks vett kenasti ning juurde tooma ei pidanud.

Üllatav oli, et vee soojendamine toimis vaid püsiva elektriühendusega, samuti et haagissuvilas ei olnud dušši. Pikema reisi ajal võib see häirivaks asjaoluks olla, eriti kui soovid reisida looduses. Kuid ilmselt sellise pika haagiselamuga väga metsa vahele ei kipu, vaid püsid ikka turvalisel kämpingu alal ning saad kasutada sealseid võimalusi.

Pikemal ühel koha peal peatumiseks oleks tarvilik olnud markiis, et nautida ettearvamatut sügisilma, samuti suvel päikese kaitseks.

Seekord avanes meil võimalus kasutada veel üht suurt haagissuvila eelist, mida kõik haagiselamu omanikud kiidavad ehk jätta elamine sinna kus ta on ja minna väikese autoga ringi seiklema.

Haagissuvila-Hobby-Delux

Kas rentida haagissuvila või matkaauto?

Varasema postituse lõpus tõin välja haagissuvila plussid ja miinused võrreldes matkaautoga. Teemal “haagissuvila vs matkaauto” loe SIIT.

Meie kogemused haagissuvila kasutamisel on olnud seinast seina – esimesel korral olime ise lohakad ja ei süvenenud, teine kord tegime parema eeltöö ja sellevõrra oli ka tulemus parem. Siit ka õppetund, et peale esimest kogemust autoelamuga reisimisel ei tasu kohe käega lüüa, vaid proovida erinevaid variante.

Seekord jäime haagissuvila kui elamuga väga rahule, kõik mugavused olid olemas ja haagissuvila Hobby Delux puhul on näha kõrget koostekvaliteeti ning häid tehnilisi lahendusi. Meie jääme endiselt matkaauto usku, sest matkaauto võimaldab olla reisimisel iseseisvam ja spontaansem kui haagissuvila puhul.

Tekst ja fotod: Liisi Laanemäe

LOE LISAKS:
Haagissuvilaga reisile

Sul on küsimusi seoses matkaauto või reisimisega?

Võta ühendust.

Marvin Laanemäe, MOOVER OÜ

Saa esimesena teada matkaautoga reisimise uudistest.

LIITU UUDISKIRJAGA!

*Me ei spämmi ja hoiame sinu andmed kaitstuna.