Jätkan meie reisikirja Edela-Soomest, kus tegime ringreisi Turu saarestikus ja suundusime edasi Muumimaale. Reisiseltskonnas 2 täiskasvanut ja 3 väikelast.

Muumimaa tegelastega olime varasemalt tuttavad multikate kaudu. Muumimaa külastamiseks olime planeerinud terve päeva ja etteruttavalt võib öelda, et ega vähemaga seal hakkama ei saakski.

Muumimaa

Muumimaa asub Turust 25-minutilise autosõidu kaugusel Naantalis. Sõita oli väga lihtne, kiirtee viib kohale ja igalpool on suured sildid. Naantalisse jõudes viitab silt kohe parklasse, mille hind on 10 eurot ja kust edasi saab liikuda bussiga. Bussisõit on tasuta. Kuna ilm oli suviselt kuum, ennetasime väsinud laste meeleolu ja umbset bussi ning sõitsime autoga järgmisesse parklasse. Tänavaäärde parkimine on täiesti välistatud, sest igal pool on keelavad liiklusmärgid. Muumimaa läheduses leidsimegi parkla, see oli küll veidi kallim, aga asukohalt meile sobivam ning sealt oli jalutuskäigu jagu maad Muumimaani. Tee viib läbi pargi, mille läheduses on mitmeid suveniiriputkasid ja kohvikuid, sealt edasi mööda pikka silda Muumimaani, sest Muumimaa asub justnimelt suurel kivisel saarel.

Muumimaa piletid saab osta ka internetist, mis on veidi soodsam, aga muidugi ka kohapealt. Me valisime viimase variandi kasuks. Perepilet 4-le maksis 120 eurot (väiksem laps, alla 2 a, oli tasuta). Kuna olime kohal üsna varakult, siis pikka järjekorda ei olnud ja saime kähku sisse.

Suundusime Muumimaja ja Muumitrolle otsima. Tee kulges läbi kaubandustänava ja mööda toitlustuskohtadest, aga õnneks poode alles avati ja saime sealt üsna kähku läbi. Muumimaja juurde jõudes oli just alanud etendus ja suurem osa rahvast jälgis seda, nii saime meie üsna mõnusalt Muumimajas ringi vaadata. Majas oli mitu korrust, mis kõik olid vahvalt sisustatud ja lastel jagus uudistamist küllaga. Muumimaja ümbruses on veel palju hooneid, erinevate tegelaste majakesi ja onne ning mitmeid mänguplatse ning tegevuskohti. Kogu teemapark on väga ehedalt üles ehitatatud vastavalt kirjaniku Tove Jannsoni kirjeldustele. Kostümeeritud tegelased jalutasid ringi, lapsed said neid kallistada ja nendega pilti teha.

Muumimaa

Edasi suundusime mööda kitsukest teed ranna poole, et pidada piknikku ja jahutada end merevees. Kuigi lastel on vahva niisamagi suurte kaljude otsas turnida, on tee ääres mitmeid vahvaid puhkekohti. Nagu postituse alguses öeldud tasub Muumimaa külastamiseks varuda terve päev. Uudistamist ja vaatamist jagub küllaga, vahepeal saab söömas käia ja puhata rohkest rahvamassist vaiksemal rannaalal.

Eraldi saab osta pileti Värski saarele, kus on seikluspark ja rohkelt tegevusi eeskätt vanematele lastele.

Rannast tagasi tulles läksime suure laeva juurde, kus on ka vaateplatform ja palju teisi tegevuskohti, millest lastele meeldis eriti laevukeste ujutamine.

Laevukesed ujutatud hakkasime tagasi jalutama ja tegime väikese kohvi- ja jäätisepeatuse. Söögikohad nagu teemaparkidele kohane, pakkusid enamasti kiirtoitu ja olid rahvast pungil. Suveniiripoes tundusid hinnad olevat isegi kõrgemad kui laevas ning kuna midagi erilist ka silma ei jäänud, seega piirdusime vaid postkaardi saatmisega sõpradele. Olime end juba lahkuma asutanud, kui möödusime suurest teatrilavast, kus parajasti algas etendus. Kuna reklaamiti, et etendus on ka inglise keeles, sättisime endid istuma. Tegelased rääkisid soome keeles, aga ekraanil jooksid inglisekeelsed subtiitrid, nii saime lastele tegevuskäiku jutustada.

Muumimaa

Peale etendust hakkaski meie päev Muumimaal lõppema, väsimus andis tunda ja hakkasime auto poole suunduma. Päev oli küll väsitav, aga täis värvilist Muumimelu, kus jagus tegevust ja uudistamist nii väikestele kui suurtele.