Mida teha talvel Ida-Virumaal?

Jaanuari viimasel nädalal jõudis lõpuks kätte kauaoodatud nädalavahetus, et matkaautoga teha tänavune esimene väljasõit. Lapsed juba ammu lunisid suusamäele ja teadupärast on 2023.aasta ka liikumisaasta, siis ühildasime kaks asja ja suundusime Ida-Virumaale lund otsima ning avastama kuhu minna ja mida teha talvel Ida-Virumaal.

Kiviõli Seikluskeskuse suusakeskus

Kui me õhtupimeduses Ida-Virusse jõudsime, valendasid Kiviõli Seikluskeskuse valgustatud suusamäed juba kaugelt. Parkisime matkabussi ära ja suundusime suusakeskusesse. Reede õhtu kohta oli rahvast pigem vähe, tõstukite juures järjekorda ei tekkinud ja pääsesime kohe mäele ning laskusime nõlvadelt kuni suusanõlvade sulgemiseni.

kivioli-seikluskeskus

Ööseks jäime matkaautoga Kiviõli Seikluskeskuse parklasse parkima. Parkla sissesõidu juures oli öisel ajal kehtiv sissesõidukeelumärk, aga kuna meie sisenesime lubatud ajal, siis oli kõik korrektne.

Infoks, et suusakeskusest üle tee asub Tuhamäe hostel, mis pakub karavanide parkimisteenust. Meie teenuseid ei vajanud ja seetõttu jäime parklasse. Öö suusakeskuse parklas möödus väga rahulikult.

Kui meie matkabussis alles hommikukohvi jõime, hakkas parklasse autosid ja külastajaid juurde saabuma. Egas midagi – ajasime meiegi suusariided taas selga, tõstsime suusavarustuse garaažist välja ja suundusime mäele. Suusamäed olid eelmisel õhtul saanud värske hoolduse, õhutemperatuur oli mõnusalt nulli ringis ja rahvast parasjagu.

Kiviõli Seikluskeskus saab uhkeldada Eesti pikima suusanõlva tiitliga. Algajad saavad harjutada veidi madalamal nõlval ja päris pisikestele on lausa eraldi küngas. Madalatel nõlvadel on hästi lihtne tõstukisüsteem ehk “magic carpet”, kus lapsed saavad kenasti ise hakkama. Lisaks asub seikluskeskuses mänguväljak ja tuubikarussell.

Infoks, et Kiviõli suusakeskusest saab laenutada varustust (kiidame sõbralikke ja abivalmeid teenindajaid), toimuvad lumelaua -ja suusakoolitused (õppevõimalust kasutati päris aktiivselt) ja keha saab kinnitada hubases kohvikus vaatega suusanõlvadele.

Peale mitut aktiivset suusatundi, tegime matkabussis kiire lõuna ja sättisime Kiviõlist edasi sõitma.

Alutaguse spordikeskus

Järgmine peatus oli Alutaguse puhke- ja spordikeskus, mis asub Jõhvist mõne kilomeetri kaugusel, Eesti suurimas, 42 järvega, Kurtna järvestikus.

Alutaguse spordikeskus on populaarne tervisesportlaste seas, seal on hulganisti võimalusi liikumise harrastamiseks aastaringselt: talvel suusarajad, kelgumägi, tuubirada, disc golf, tõukekelgud või niisama matkata ja jalutada terviseradadel.

Puhkekeskus pakub majutusteenus ja meeldiva üllatusena karavani parkimise võimalust, mis koos elektriga maksis 10 eurot. Kuigi elektrit me tegelikult ei vajanud ja oleksime saanud parkida ka tee ääres parklas, siis otsustasime seekord ikkagi kasutada pakutavat teenust ja peatuda valgustatud puhkekeskuse alal.

Pisut kohmetu teenindaja – ilmselt ei käi matkabussiga reisijaid seal just iga päev – näitas meile karavanide võimalused ära ja parkisime auto ära.

Alutaguse Seikluspark

Kuigi õues hakkas juba hämarduma, oli veel liiga vara tuppa jääda, siis suundusime Alutaguse Seikluspargi tuubirajale, mis asub sealsamas terviseradade vahel, lühikese jalutuskäigu kaugusel spordikeskusest.

Seikluspargis võttis meid vastu muheda olemisega peremees, kes lahkesti pakkus meile kõigepealt proovisõitu ja tiris igaühele tuubiratta välja.

Meil läks aga kohe sõiduks – proovisime järjest läbi kõik rajad, liuglesime nii terves kui pooles rajapikkuses ja saime mõnusasti ainult omakeskis seal lustida. Rajad oli kaunikesti libedaks sõidetud, nii et tuubiratas võttis ikka korraliku hoo sisse. Vahepeal puhusime peremehega maast ja ilmast juttu – saime teada, et tuubirada on tegelikult avatud aastaringselt, saab sõita nii suvel kui talvel ja suvel pidavat saame isegi suuremad kiirused kui talvel. Tuubitamise kiirused ulatuvad siis kuni 60 km/h. Igaljuhul oli tuubisõit vahva kogemus nii meile kui lastele.

Tagasi matkaautos valmistasime õhtusöögi ja õhtu veetsime tuimalt telekat vaadates – ikka suht läbi oli see aktiivne päev kõiki meid võtnud.

Alutaguse suusarajad

Hommikul ärkasime esimeste suusatajate klõbistamise peale. Üha enam hakkas Alutagusele spordisõpru saabuma kuni varsti oli kogu parkla autosid täis.

Otsisin siis enda varustuse ka välja ja suundusin samuti suusarajale. Ilm oli imeline, öösel oli sadanud värsket lund ja üle mitme päeva taevas särav päike muutis suusasõidu veelgi nauditavamaks.

Alutaguse rahvuspargi mändide all saab sõita mitut erinevat rada mööda, on nii pikemaid kui lühemaid marsruute. Olgu öeldud on pimedal ajal on rajad valgustatud ja kel varustus puudub, siis puhkekeskuses on avatud spordivahendite laenutus.

matkaautoga-talvel

Kuremäe klooster

Et nädalavahetus ei jääks vaid sportlikult ühekülgseks, siis tegime ka ühe kultuurilise põike 🙂 Viibisime vaid kümnekonna kilomeetri kaugusel Kuremäe kloostrist, siis otsustasime ka seal ära – on ju tegemist Ida-Virumaa suurima turismiobjektiga. Oleme Kuremäel käinud mõned korrad suvel, kuid mitte kunagi varem talvel.

Pühtitsa Jumalaema Uinumise Nunnaklooster ehk Kuremäe klooster on 1891. a. rajatud Eestis ainuke tegutsev vene-õigeusu nunnaklooster. Kloostris elab 101 nunna, kes töötavad kloostri heaks, tehes töid alates aiatöödest kuni loomapidamiseni ja tänu sellele majandab klooster ennast ise.

Pühakoda on avatud kõigile, kloostri müüride vahel asuvate majade vahel saab jalutada ja jälgida vaimulike igapäevatoimetusi.

Hooajaväliselt on klooster vaikne, kloostri kaunis ja hoolitsetud aed on mattunud lumevallide alla, hoonete uksed-aknad on suletud ning vaid üksikud elanikud tegid oma toimetusi. Kaunis vaikne kogemus.

Kellele kloostrielu rohkem huvi pakub, siis sellest Postimehe artiklist leiab rohkem infot. Kuremäe klooster on Ida-Virumaa suurimaks turismimagnetiks.

kuremae-klooster

Mida teha talvel Ida-Virumaal?

Seekord sai siis selline sportlikult aktiivne nädalavahetus veedetud. Nagu viitab Ida-Viru hashtag #SEIKLUSMAA, siis seda talvine Ida-Virumaa tõesti pakub – elamusrõõme ja seiklusi kogu perele: saab sõita mäesuuska Eesti pikimal suusanõlval Kiviõlis, harrastada murdmaasuusatamist Alutagusel, lustida tuubirajal ja nautida teisi talvemõnusid.

Ida-Virumaa ürituste ja vaatamisväärsuste kohta leiad rohkem infot https://idaviru.ee/

Uute seiklusteni!

Loe lisaks meie varasemate reiside kohta:

Tekst ja fotod: Liisi Laanemäe

Sul on küsimusi seoses matkaauto või reisimisega?