Matkaautoga Võrumaal

Nädalavahetuse eel pakkisime lapsed matkaautosse ja võtsime suuna Võrumaa peale. Enam-vähem samasse kanti, kus eelmise Setomaa ringreisi lõpetasime. Esimese õhtu plaan oli kohe ööbimiskohta sõita, selleks sai valitud Piusa jõe ürgorus asuvad Härma müürid. Jõe kaldal asuvad kõrged liivakivipaljandid tundus olevat imeline koht puhkuseks. Mööda kitsukest kruusateed kohale jõudes selgus, et tegemist äärmiselt ilusa kohaga …. telkimiseks :), sest autoga sinna juurde ei pääse.

Kirikumäe RMK puhkeala

Mis seal ikka. Valisime kaardilt järgmise koha. Pisut sõitmist ja jõudsime Kirikumäe järve juurde. Järve kaldale on rajatud ujumiskoht, pisut tagapool on RMK puhkeala, lõkkeplats ja metsaonn. Viimane asub puude vahel, järve äärde saab laskuda mööda kallakut. Otsustasime laagrisse jääda rannaala juurde, kus suur liivaplats. Lapsed tormasid kohe liivale mängima, meie asusime õhtusööki valmistama.

Kui kohale jõudes oli ilma üsna tuuline, siis õhtuks tuul vaibus ja nautisime looduse vaikust ja lõkke praksumist. Õhtu lõpetasime eemalt põllult korjatud nurmenukuteega, mille lapsed kuulutasid oma lemmikteeks 🙂

Ümber Kirikumäe järve kulgeb 3,2 km matkarada. Rada kulgeb osaliselt laudteel, osaliselt metsarada pidi, tee on väga korralik. Metsaalune rõkkas linnulaulust ja vaated järvele olid lausa maalilised. Imeilus koht! Soovitame!

Nopri talu külastus

Hommikusöögi otsustasime teha mõne kilomeetri kaugusel Nopri talus. Talul on kohapeal tootmismeierei ja samas kõrval ka pood, kus värsket kraami osta saab. Olukorda arvestades on pood kolinud õue, kus tore teenindaja tuli kohe tere ütlema ja kiirelt olidki meie soovid täidetud. Ei pea ütlema, et kõik maitses ülihästi, peremees tuli isiklikult juttu puhuma ja pakkus lahkelt võimalust lautadesse sisse piiluda. Tore võimalus näha kõige ehedamal kujul talu igapäevast toimetamist. Ja jällegi – kui sinnakanti satute minge kindlasti ise kaema!

RMK Pähni külastuskeskus

Kõhud olid heast-paremast täis sõitsime edasi RMK Pähni külastuskusesse, et teha jalasirutus matkarajal. Matkarada läbides saab samal ajal osaleda nutimängus ja vastata küsimustele. Pusisime mis me pusisime, aga telefonid QR-koodi ei tunnistanud ja nutimängust me täielikult sotti ei saanudki.

Veidi maad külastuskeskusest eemal asuvad Pähni kõlakojad. Nendes suurtes puidust ruuporites ehk Ruupides saad aja maha võtta ja nautida metsahääli. Meie nautisime Ruupides hoopis lõunaeinet 🙂

Järgmine plaan oli sõita Eesti kõige lõunapoolsemasse tippu Lõunalaagri lõkkekohta. RMK äppi uurides aga selgus, et sinna pääseb vaid jalgrada pidi ja kuna plaan oli sel päeval varakult paikseks jääda, siis jätsime selle koha tulevikku ja võtsima suuna hoopis Karula rahvuspargi suunas.

Karula rahvuspark. Ahijärve matkarada

Esiti uurisime läbi privaatsemad puhkekohad, neid on järve ääres mitmeid, kuid madalad oksad ja järsk liivane tee takistasid sinna matkaautoga juurdepääsu. Parkisime siis endid matkaradade alguspunkti. Parklas oli küll autosid, aga need kadusid paari tunni jooksul, nii et õhtul saime nautida ikka täielikku privaatsust.

Kõrge mäe otsas on mitmeid puhke- ja lõkkekohti, WC ja mänguväljak. Tarisime asjad mäe otsa, tegime lõkke, et hakata õhtusööki valmistama. Valmistasime lõkkelõhet kasutades selleks käepäraseid vahendeid. Imeline õhtusöök tasus ootamist! Jälle oli täiesti tuulevaikne õhtu ja nautisime pikalt lõkketuld enne kui matkaautosse puhkama suundusime.

Ähijärve ümbruses on mitu matkarada, lühim 4 km õpperada, tõsisematele matkajatele 36-km teekond. Õpperada kulgeb laudteel ja metsarada pidi, põigates vahepeal metsavahelisele kruusateele, siis vanale hobuseteele ning lõpuks mööda heinamaad. Rajal on 15 infopunkti.

Emadepäeval nautisime hommikukohvi Hommik Anuga saatel, lapsed tundsid rõõmu tõeliselt soojast kevadilmast õues mängides. Kui matkarajale hakkasid saabuma esimesed külastajad hakkasime ka meie edasi liikuma.

Sänna mõis ja Taevarada

Järgmine peatus oli Sänna mõisas asuv Taevarada. Tegemist on äärmiselt põneva kohaga, kus vanas mõisahoones tegutseb kogukonnakool ja mille ümbrus annab aimu koha loominguvabadusest.

Taevarajale on paigutatud päikesesüsteemi mudel mõõtkavas 1:1 miljardit, kus saab aimu Maa ja planeetide suurusest ja kaugusest üksteisest. Päike ja esimesed 4 punkti asuvad mõisa lähedal, ülejäänud pisut kaugemal. Planeetide asukohad on märgitud infotahvlitega, päike kujutatud suure puude kohal kõrguva maketina. Idee on suurepärane, teostus vajab veel tegemist. See-eest saab nautida kaunist loodust, jõgede veemängu ja uudistada ringi mõisas.

Pizzarestoran Pizza Olive Võrus ja koogikohvik Sulbis

Enne koduteele asumist põikasime sisse Võrru, et teha lõunapeatus Pizza Olive restoranis, kus pakutakse ehedas pitsaahjus valmistatud maitsvat pitsat ja muid itaaliapäraseid toite. Ülihea!

Koduteel põikasime sisse veel Sulbi kohvikusse, sest oli ikkagi Emadepäev ja seda tuli koogisöömisega tähistada. Nautides kohviku hõrgutisi nautisime ilma ja tõdesime, et taaskord oli tore nädalavahetuse trip ning avastasime Eestimaal mitu looduskaunist ja põnevat kohta.

Kui ka Sina tahaksid reisida ja avastada Eestimaad mugava matkaautoga, siis võta meiega ühendust info@moover.ee või helista 50 323 70.

Uute seiklusteni!

Sul on küsimusi seoses matkaauto või reisimisega?

Võta ühendust.

Marvin Laanemäe, MOOVER OÜ

Saa esimesena teada matkaautoga reisimise uudistest.

LIITU UUDISKIRJAGA!

*Me ei spämmi ja hoiame sinu andmed kaitstuna.